Redakční testy:
organizace | datum | - | hodnocení |
auto motor und sport | leden 2001 | Hodnocení spolehlivosti | |
Magazín | leden 2001 | 5 z 5 hvězd |
Automatická převodovka je typ převodovky, která řídí převodový stupeň, aby udržela požadovanou rychlost motoru, aniž by bylo nutné ručně přepínat. Automatická převodovka je vybavena hydraulickým systémem, který řídí převodové stupně, a je obvykle vybavena senzory, které monitorují rychlost motoru a přítok paliva. Hlavními parametry autmatických převodovek jsou rychlostní stupeň, způsob řazení a typ hydraulického systému. Hlavní výhodou automatických převodovek je, že jsou pohodlné, protože nevyžadují ruční přepínání. Nevýhodou je, že jsou dražší a méně účinné než manuální převodovky.
Obsah:Automatická převodovka seřazené podle výsledku v odborných testech, kde byly srovnávány oproti jejich konkurenci. V úvahu také bereme uživatelské hodnocení napříč internetem.
organizace | datum | - | hodnocení |
auto motor und sport | leden 2001 | Hodnocení spolehlivosti | |
Magazín | leden 2001 | 5 z 5 hvězd |
organizace | datum | - | hodnocení |
auto motor und sport | leden 2001 | 5 z 5 hvězd | |
Magazín | leden 2001 | 5 z 5 hvězd |
organizace | datum | - | hodnocení |
AUTOStraßenverkehr | červenec 2008 | bez výsledné známky | |
Magazín | červenec 2008 | bez výsledné známky |
organizace | datum | - | hodnocení |
auto motor und sport | leden 2001 | 4 z 5 hvězd | |
Magazín | leden 2001 | 4 z 5 hvězd |
organizace | datum | - | hodnocení |
auto motor und sport | leden 2001 | 3 z 5 hvězd | |
Magazín | leden 2001 | 3 z 5 hvězd |
organizace | datum | - | hodnocení |
auto motor und sport | leden 2001 | 2 z 5 hvězd | |
Magazín | leden 2001 | 2 z 5 hvězd |
organizace | datum | - | hodnocení |
auto motor und sport | leden 2001 | 2 z 5 hvězd | |
Magazín | leden 2001 | 2 z 5 hvězd |
organizace | datum | - | hodnocení |
auto motor und sport | květen 2013 | bez výsledné známky | |
AUTOStraßenverkehr | květen 2013 | bez výsledné známky | |
Magazín | květen 2013 | bez výsledné známky |
organizace | datum | - | hodnocení |
auto motor und sport | květen 2013 | bez výsledné známky | |
AUTOStraßenverkehr | květen 2013 | bez výsledné známky | |
Magazín | květen 2013 | bez výsledné známky |
organizace | datum | - | hodnocení |
lastauto omnibus | červenec 2013 | bez výsledné známky |
organizace | datum | - | hodnocení |
lastauto omnibus | červenec 2013 | bez výsledné známky |
organizace | datum | - | hodnocení |
lastauto omnibus | červenec 2013 | bez výsledné známky |
organizace | datum | - | hodnocení |
auto motor und sport | květen 2013 | bez výsledné známky |
organizace | datum | - | hodnocení |
auto motor und sport | květen 2013 | bez výsledné známky | |
AUTOStraßenverkehr | květen 2013 | bez výsledné známky |
organizace | datum | - | hodnocení |
lastauto omnibus | září 2010 | bez výsledné známky |
organizace | datum | - | hodnocení |
lastauto omnibus | červenec 2009 | bez výsledné známky |
organizace | datum | - | hodnocení |
lastauto omnibus | říjen 2008 | bez výsledné známky |
Automatické převodovky jsou dnes v auteh už úplně běžné. Existují tři základní typy - dvojspojkové, používáné hojně koncernem VW, jejíž dominantou jsou dvě spojky a spoustu chování převodovky je řešena softwarově a pak klasické, s hydrodynamickým měničem, které jsou původním typem. Dvojspojka řadí rychleji, nicméně také má nejspíše nižší životnost a složitěji se opravuje. Převodovka s hydrodynamickým měničem je plynulejší a pohodlnější, řazení je ale o trochu línější. Třetím typem je pak variátorová převodovka CVT - tu rozhodně nchcete, pokud upřednostňujete rychlou jízdu, minimálně subjektivně se v ní ztrácí spoustu výkonu auta. Nicméně zase vyžaduje nejméně údržby a má velmi dlouhou životnost a funguje velmi dobře s hybridními vozy.
Kam dál?